Wednesday 25 May 2011

U U M ---> p a r t I

ASSALAMUALAIKUM.....w.b.t.......
alkisahnya bermula.............( dah mcm nak nk jdi penglipurlara lak aku )....
hurmmmmmmmmmmmmmmmmm.....
pagi neih nak cite pasal pengalaman before dapat tawaran msk UUM < u kebanggaan aku >
ni kirenyew flashback lew nih...hehehehe...
bile sebut jew perkataan " UNIVERSITY "
mst semua org teringin nak masukkan........aku pom ghase mcm tu jgak....
'cause it's my dream u know since i primary school ag....
cite pasal primary school.....agak sedih lar.....
ye lar an....mase skul rendah time UPSR.....kptsan aku agak terok jugak lah.....
i'm only just get 3A 2B....
bile dah daftar skul menengah aku rase malu and rendah diri sesangat....
mane dak nye....bile aku tanye kawan2 baru yang aku baru kenal tu....
semua jawab 4A,,5A...adoiii......malu derrr....
tapi yang aneh bin pelik nye aku ni....mase dekat PMR tu......adoi....!! parah....
orang lain dah risaw pasal PMR...tapi aku...hancusss..!! buat perangai...sampai kene sebat,,kene hukum jalan itik......burok bebenor perahgai....!
heheehe...tapi....bile kenang balik best jugak...hehehe..zaman kanak2....
kalau xbuat perahgai...mmg bosan....
mase result PMR lagi lah aku ghase sngt2 down....adoi....
mase PMR aku dpt 2A je......adoiii..malu kat owlam..! <ayat ibu..pinjam jap>hehehe...
tapi bertuahnye...ALLAH bagi peluang msk kelas SAINS TULIN lak tu....adoi....
ghase gajah jew dudok kat atas bahu aku mase tu.....berat sangat....nak tukar kelas....depa xbagi....
dah hambik....mase f.4 result final mmg hancuss....!!
tp mase f.5 kesedaran tu dtg jugak.....nak xnak kene redah jugak dgn kelas sains tu.....
tapi yang menyedihkan aku sendiri kat sini mase SPM....result makin hancoqq..!! mcm haty aku jugak mase tu..... mane tak nye....dari UPSR---> 3A,,PMR ---> 2A ,,SPM---> 1A je....
mmg mase dpt result tu aku nages lar.....tp mak ckp..syukur lar ade A lg tu....
dlm hotak aku dah terbayangkan mase depan aku.....
mcm mane nak go through lepas nih...sdgkan kptsan yg org ckp "SPM penentu hidup " 
tu pon dpt tu je.......
dengan izin ALLAH.....aku terpilih sambong f.6 (alhamdullillah ) .....mase tu lagi lah dugaan haty dan perasaan...kawan-kawan lain semua berbangga bagitau depa dpat msk U msk kolej...
sedangkan aku.....ttp jugak di situ...di sekolah terchenta " SMK (A) SHEIKH HAJI OTHMAN ABDUL WAHAB a.k.a SHOAW "
memang penderaan fizikal dan mentel larr mase tu.......
mane tak nye,,,,mase orentasi kene perli dgn cikgu n dak2 junior.....(sabor je lah )
ikut sedap mulut je nk perli.....
exmple ayat depa : "eyhhh...?? kak Liya,,study sini ag ke ???"
"akak x dpt msk u ke??"
dgn cikgu2 lagi lar........" ehhhh?? ade lagi awak kat cni...?? syg nye kat skul neih......"
dan mcm2 lagi lar......
mmg mase f.6 badge kami mmg dpt diskirminasi yang agak trok.....
mcm di anak tiri plop....agak sedih di situ....
mane tak nye....salah senior,,,salah junior.....kami jugak yg dpat "NAMA BAEK"
smpaikan kami dpat anugrah "PELAJAR BERMASALAH"
adui....ape lorh besor sngt mslh kami buat...sedgkan bnyk lagi dak lain buat perangai lagi BAEK dari kami mase tu....sabor je lah.....
mmg tension lar sepanjang f.6 tu.....bnyak sngt kekangan dan tentangan dari para guru kami sendiri...
smpai mcm tu sekali ckgu meng"anak tiri"kan kami....
tapi ALHAMDULLILLAH......
berkat di anak tiri ... kene punishment itu ini....mase f.6 aku dpt result agak baik....
i got 4P but pointer not segempak org lain.....but it still can make me smile n proud for myself...
pengorbanan terbalas jugak...=)
syukur sngt2 mase dpat taw result mase tu...
dalam haty aku bermonolog mase tu....
ternyata ALLAH syg kat aku.....
malah syg lebih....sehinggakan DIA bagi 3 peluang tok aku mmbuat perubhan dlm hidup aku.....
ALLHAMDULLILAH....



                                         to be countinue......^^,

1 comment:

Assalamualaikum n Welcome
sila tinggalkan jejak ..
terima kasih .