Wednesday 25 May 2011

UUM ----> P A R T II

ASSALAMUALAIKUM....................
kali neih nak wat smbongan lak pasal entry before tiz....
sampai mane erkkk...????
ha...........a.......
dah ingat balik dah.....penat sat memory aku wat kaedah backward chaining....( aikkk..?? msk plop A.I dlm ni )
hehehe....
neih ha....pasai lepas STPM tu kan........
cenggini......
lpas keptsan STPM tu keluaq....aku jadi xkeruan...
mane dak nye...family aku especially my bro semue sibok dok tanye dah settel kan dak pasal  UPU...
aku ttp gak dgn muke slmber ..... tapi dlm haty dah isaw sebnarnye....
so.. aku ambik kptsan aku follow my second bro go to kuching n menapak kat umah pak sedara aku...yg kebetulan mase tu my lovely cousin....ade jugak mase tu..coz dye pom baru tamat pengajian  dye kat MATRIK LABUAN....

ni lar dye kazen terlovely aku...enchem kan..^^,
oke jugak lah mase tu....cos bole tny gak kat pak manakan aku pasal2 bnd2 alah nieh semua....
xpernah aku ghase tension sngt2 tok wat pilihan mase tu....
ghase takot sngt tok full fill UPU nye form tu...
tu lar first time aku ghase yg tensen yg teramat........
mane dak nye....dulu mase SPM.....
dok mean2 lagi isi.....bile dah STPM tu hambik......
xmenang tangan n otak dok pikiq pasai mase depan.....
hehehhee......jenuh2.....

lepas bende tu semua settel........aku lega sngt....tp dlm haty .................
ALLAH je yg tahu betapa gubra n takot nye aku.....bile dok pikiq mase depan aku......
akan tetapi......aku....
dengan haty yang girang nye lepas menyettel semua pasal kemoskan UPU tu.........
aku pom dgn tangan terbuka menerima undangan kakak aku yang berada kat sibu mase tu yang tengah sarat mengandung anak sulung dye....happy bebenor aku nk dpat ank sedare baru mase tu....

ha....ini plop my older sis aka mama aisyah...

lepas beberape bulan kat sane......aku balik semula kat my sweet home lepas taw keptsan STPM mase tu...
lame jugak larr aku melepak kat my sweet home sementara tunggu keputsaan UPU mase tu...
lbih kurg dua bln kot...mase tu aku xde keje...ye lar kan...my mom xbagi primisson dulu...
uwaaa....lugi wa taw.....tp xpe....dok melepak kat umah pom best gak....sambil dok menyakat anak2 sedare aku.....dalam ja'at dok jadi "hantu sakat" bak kate ma aku,,
ade mase aku jadi budak yg sangt baek....
mane tak nye....tiap-tiap malam pi tercongokkk kat dpn tv tgok bite nak taw bile kptsan keluaq...
hak....! bile tibe saat yang d tunggu....
mmg xkeruan aku mase tu....dah mcm org angau berchenta plop aku....
mandi tak kenyang,,,tidoq tak basah,,makan tak lena...
(aikkk??? mcm pelik jew ayat tu....arrrhhh....bedal jew larrr)
huh....mmg time tu hati aku betol berdebar.....
setelah tgu punye tgu kol 12 kptsan tu keluaq jugak!!!.....
jeng. . . .jeng . . . jeng . . . .
dengan x semena2 ayaq mate keluaq....
tah pasir dari mane tah melayang masuk kat mate aku mase tu......

nak taw ape ce..........
ha.............
ayat tu lbih kurang macam nih lah....aku pon dah lupe sbnarnye...
"TAHNIAAH..NORLIA BINTI HALMI TELAH BERJAYA MELANJUTKAN PELAJARAN KE UNIVERSITI UTARA MALAYSIA DALAM JURUSAN TEKNOLOGI MAKLUMAT DENGAN KEPUJIAN.."

mcm tu ayat dyer kot...hahahhaa...mmg happy giler mase tu....smpai ayaq mate tu keluaq dgn sendiri...
hahahhaa.....org first sekali aku bagitaw semistinya my sweetheart my mom....
mase tu ma xde kat sweet home...ma g umah kakak aku yg tdi tu tok tamankan lak....coz aku dah balik kat mw sweet home...sis plop mase tu dah tggu saat lagi tok melahirkan baby.....
balik semula dgn ma.....
ma ckp ALLHAMDULLILLAH....dpt jugak ape yg aku nak...
tp nada suare ma mase tu agk sedih bile taw aku tercampak jaoh ke UTARA MALAYSIA nih..
but aku tenangkan haty ma aku bagitaw ni je lah mase nk jelajah tempat org ma...
ma diam je....tp mst dlm haty ma sngt sdih....dah lah aku start skul menengah ag jarg balik coz stdy joh dari my sweet home.....
hehehehehehheheheeeeeeeeeee...





          to be countinue.......( ^___^ )






 


2 comments:

  1. ermm.. heheeheee.... oichhh.. aku nak kim salam ngan kazen ko tu erk?hehehhe

    ReplyDelete

Assalamualaikum n Welcome
sila tinggalkan jejak ..
terima kasih .