Thursday 26 May 2011

U U M ---> P A R T III

ASSALAMUALAIKUM.......
ha.........sekali lagi enrty nih nak smbong cite pasal entry before nih....
mak ai......sampai 3 part dah nk cite pasal before msk UUM...
hahahhaa.....
dah....let's us proceed to next chapter.....

lepas jew taw keptsan tu kan.....mmg dah syukur sngt2 dah aku ....
ahernya dpt jugak aku jejakkan dua-dua belah kaki aku nih kat alam U....
kan mase f.6 teacher2 aku selalu ckp....
" awak masuk f.6 ibarat sebelah kaki dah msk u..tggal lagi sebelah je nk menuju ke alam u "
lebeyh kurg manis,masam,masin dan pahit mcm tu lah...
hehehe....

bile tawaran tu aku dah reply tok msk sni....
maka,,,dengan gumbira nya aku aku terima surat chenta dari UUM plop....
bkan surat cinte ape....
surat tawaran version OLD SKUL....
hehehehe.....
bile dah dpt surat tu....
aku dah mule dah sibok tok siapkan barang-barang tok fly ke KEDAH DARUL AMAN plop....
mmg happy lah mase tu......ye lah kan...dpt msk u katekan......
dlm happy aku.....ttp jugak terselit ke"GUBRAAN" dan kerisauan di haty...
mane tak nye....sebelum nih berjaohan jugak dgn family tetapi masih kat satu negeri...
tapi kali nih.......lihat jaoh nun d sana...tekun petani kerja( aik...?? lirik lagu sekolh rendah je nih) hehehe..
tapi kali nih amat jaoh dari family.... T_T
first time aku ghase mcm dilemma....nak truskan ke tak....
ma perasan jugak perubhan pergai aku....
so ma ckp mcm ni...
" pergi je lah k.... peluang tak selalu dtg...rezeki dah ade tu....kalo cuty sem tu...balik lah "
tibe2 aku terdiam...mcm mane ma aku bole phm....
betoi lar org ckp " naluri ibu mmg kuat "
aku ghase nk nges je mase tu......


hahahhaa....tapi aku kuatkan haty....aku pi jaoh2 bukan nye nk melancong...aku mai jaoh2 aku nk p belajaq...
so...dari hary tu lar aku start bljaq tok kuatkan semgt sendiri bile jaoh dgn fmily...
that y aku lbih pentingkan keluarga dari bnde lain...( prinsip aku) family ttp comes first dlm diary hdp aku...

tetapi.............gembira aku tu xsampai mane...........
seminggu sebelum aku daftar msk UUM nieh......
aku d kejutkan dgn pemergian pak long aku.......
reaksi aku mse mmg xtaw nk ckp mcm mane,,,,
aku ingtkan permergian aku tok smbg study ni akan gembira..............
tetapi...ALLAH lbh sygkan pak long aku...
dye telah pergi selamanya dan xkan kmbali lagi.....
dpat je berite tu mlm tu....abg long aku yg bagitaw aku....
otak aku gagal berfungsi sekejap...
semua bayangan pak long aku ade di segenap rumah aku.....
2 mmgu seblm dye pergi tu....
dye mai umah aku.....ye lah kan dah kebiasaan dye akn melawat kami....lbih2 lagi dulu family dye tinggl kat dpn umah aku tu...smpai la dye nk p tu pon dye sempat bersihkan kawasan umah dye...
aaa.....now i'm felt so sad......tibe aku rindu sngt kat pak long aku....
moge roh nya sentiasa di cucuri rahmat...amin.....

walaupon aku masih shock dgn pergi nya pak long aku...
aku ttp teruskan jugak perjuangan aku tok mencapai cita-cita aku.......
yang kali lagi lah aku x tahan...
pade pagi yang aku hendak fly ke sini ( UUM ).....
ma n ayah aku terpkse balik kmpg..tok settlekan hal adik aku pulak....
mase tu aku betol2 sedih.....mmg aku xleh than air mate aku dr mengalir....
coz ma aku dah janji nk tmankan hantar aku kat airport mase tu...
tapi mase dh nk pi fly...lain pulak jd.....dugaan2.....
nmpak sngt aku ank manje mase tu...huhuhu...mmg aku ank manje pon....
aku xnafikan....
tapi manje2 aku...ma aku tetap terapkan displin n sifat berdikari dlm jiwe aku nih.....
bak kate ma..." anak ma mane bole lemah2...kuatkan haty baru org xpijak pale kite "

nasib baek mase tu abg aku yg second tu temankan aku pi daftar kat sini...
kalau sorang2...ntah ade lagi tak aku mase nih...nauzubillah....mintk djaohi bnde2 mcm tu.....
makanya...pada 4 JULAI 2010...pukul 5.00 am
aku selamat sampai di BUMI SINTOK...
tempat baru tok aku menimba ilmu....tempat yang akan memberi seribu satu makna dan kenangan dalam hidup aku....


i n i l a h k i s a h i d u p k u
    continue lagi.....................( ^^,)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum n Welcome
sila tinggalkan jejak ..
terima kasih .